Celem projektu jest ukazanie dyscypliny humanistycznej jaką jest filozofia, jako narzędzia służącego rozwojowi jednostki, jak i całego społeczeństwa.
SPOŁECZNA ROLA FILOZOFII
Na społeczną role filozofii w kształtowaniu społeczeństwa wskazuje m.in. dokument UNESCO z 2007 „Philosophy. A School of Freedom. Teaching Philosophy and Learning to Philosophize”, według którego filozofia jest istotnym, wręcz zasadniczym elementem budowania racjonalnego, uargumentowanego i otwartego na dialog światopoglądu, a przez co przyczynia się do dialogu społecznego i budowania odpowiedzialnego społeczeństwa.

CELE PROJEKTU
Celem projektu jest ukazanie dyscypliny humanistycznej jaką jest filozofia jako narzędzia służącego rozwojowi jednostki, jak i całego społeczeństwa. Na społeczną role filozofii w kształtowaniu społeczeństwa wskazuje m.in. dokument UNESCO z 2007 „Philosophy. A School of Freedom. Teaching Philosophy and Learning to Philosophize”, według którego filozofia jest istotnym elementem budowania racjonalnego i otwartego na dialog światopoglądu, a przez co przyczynia się do dialogu społecznego i budowania odpowiedzialnego społeczeństwa.
EFEKTY PROJEKTU
Zdobycie konkretnych kompetencji społecznych związanych z poznaniem filozoficznym, takimi jak umiejętność kreatywnego i krytycznego myślenia, dostrzegania problemów w ich złożonym kontekście, myślenie kategoriami ciągów konsekwencji podjętych decyzji, rozpatrywanie problemów wielostronnie, posługiwanie się rzetelnymi narzędziami logicznymi, umiejętność prowadzenie dyskusji, która poszukuje prawdy. Poznanie współczesnych debat filozoficznych (humanistycznych) z zakresu m.in. filozofii polityki, metafizyki, filozofii religii, etyki, bioetyki.
40 WEBINARÓW

Interaktywna forma, będzie nie tylko poszerzeniem wiedzy z zakresu humanistyki, ale okazją, aby przez dialog i dyskusję nabyć odpowiednich kompetencji społecznych.
10 „case study”, pozwoli na zdobycie wiedzy i kompetencji, na przykładzie jednego, dokładnie przeanalizowanego przypadku.
20 podcastów (6-10 odcinkowych), które zaprezentują współczesną wiedzę w zakresie określonych debat filozoficznych.